reklama

Chceš sa hrať a zarábať? "Madženta" má unikát!

Každý mladý človek študujúci na vysokej škole či univerzite by mal mať oči a uši otvorené a absorbovať všetky dôležité informácie, ktoré okolo neho preletujú. Keďže ja som študentkou Fakulty masmediálnej komunikácie UCM, nie je mi ľahostajné, čo sa u nás na fakulte deje. Veď predsa aj ja som jeden z mnohých článkov, ktoré vytvárajú samotnú identitu našej „madženty“. To je jeden z dôvodov, prečo mi neušla skutočnosť, že naša fakulta sa rozrastá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

O čo ide?

FMK dokazuje, že je unikátna (okrem toho, že je mladá, moderná a dynamická). Múdre hlavy z akreditačnej komisie rozhodli a naša fakulta tak môže k už existujúcim odborom pripojiť nováčika – odbor Teória digitálnych hier.

Prečo unikátna? Odpoveď dáva dekanka FMK Dana Petranová: „...rovnaký študijný program neexistuje nielen na Slovensku, ale v žiadnej z okolitých krajín.“ Môžeme si teda otvoriť zápisník a napísať si doň „Chcek! Sme prví!“

Teória digitálnych hier. Keby sa ma na to niekto opýtal pred troma rokmi a povedal mi, že ide o študijný odbor na univerzite, pozriem na neho a spýtam sa, či je normálny. Kládla by som si otázku, kde sú odbory ako právo, medicína...? No teraz, keď sa viac-menej orientujem, nazvime to „v mediálnej oblasti“, sa na to pozerám inak. Klasické odbory boli, sú a budú, pretože sú viac ako potrebné. No chcela som o inom... S vývojom spoločnosti a s vývojom moderných technológií, ktoré, nebudeme si klamať, fakt napredujú rýchlo, si ľudia začínajú uvedomovať, že aj odbory, akým je Teória digitálnych hier, naberá na svojom význame. A naša fakulta si to uvedomila ako prvá a zrealizovala tento krok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšou mojou otázkou, ktorú by som si položila na túto tému pred 3 rokmi by bola: „Čo zo mňa akože bude, keď vyštudujem digitálne hry? To sa budem počas štúdia na VŠ hrať na počítači alebo čo?!“ Keďže je rok 2015, nie 2012, moja odpoveď znie inak. Ako absolvent teórie digitálnych hier sa môžem uplatniť vcelku v dosť zaujímavých profesiách. Veď kto vidí prácu producenta zábavných hier či digitálnych formátov ako nudnú, nezaujímavú alebo stereotypnú? (Samozrejme, sto ľudí, sto chutí, niekto môže vidieť aj prácu za pokladňou ako mimoriadne zaujímavú, no môj prípad to našťastie nie je.) Nejde tu však len o tento jeden džob. Absolventovi sa po ukončení štúdia otvoria pomyslené dvere do mediálneho a marketingového sveta a je už len a len na ňom a na jeho šikovnosti, kde sa usadí a presadí. FMK a Teória digitálnych hier mu tieto dvere otvárajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úprimne si povedzme, typického študenta FMK nemôžeme opásať ako knihomoľa, ktorý ustavične študuje a pripravuje sa na skúšky. Dôležitejšie pre nás je, teraz hovorím za seba, získavať poznatky v praxi a z praxe. Nech si hovorí kto chce, čo chce, praxou sa naučíte omnoho viac a omnoho rýchlejšie, pripraví vás to na reálny svet omnoho viac, ako bifľovanie sa poučiek. A FMK túto možnosť ponúka, teda rovnako aj odbor Teória digitálnych hier bude mať svoj zámer v praxi. Podľa slov dekanky FMK sa už teraz rokuje o spolupráci s firmami, ktoré sa zaoberajú produkciou a distribúciou digitálnych hier.

Pre nás ako slovenský národ už dlhšiu dobu používam označenie chronickí sťažovatelia. To je dôvod, prečo predpokladám, že aj tento odbor ako taký sa stretne s kritikou. Ja si však myslím, že je na mieste uznať snahu a iniciatívu našej fakulty uberať sa týmto smerom a kráčať s vývojom doby. Inak by sme nemali právo nazývať sa mladí, MODERNÍ a dynamickí. Ľudia sme rôznorodí, nedá sa vyhovieť všetkým a vo všetkom. Komu sa teda nepáči, stále je tu pre neho právo alebo medicína...

Zuzana Benková

Zuzana Benková

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Do popisu o mne nechcem písať filozofické "žvásty", citáty či iné vaty...V skratke, som študentka FMK. Pracujem v najlepšom študentskom rádiu. Bavia ma cudzie jazyky, realizujem sa v športe. Mám rada slnko, mrkvu, tofu, tyrkysovú farbu a niekedy neznášam ľudí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu